czwartek, 4 czerwca 2015

Instalacja Bezpuszkowa.

Potocznie zwana instalacja bezpuszkową.O co tu chodzi?Dokładnie chodzi o niestosowanie tak zwanych puszek rozgałęźnych,które są montowane 15-20 cm pod sufitem.Nie chodzi tu o pozbycie się zupełnie puszek,bo one muszą być,w celu zamontowania gniazdek,wyłączników itd.W instalacji tej chodzi dokładnie o nie stosowanie puszek rozgałeźnych pod sufitem.Uważam że ma to rozwiązanie wiele zalet.Oczywiście musimy się liczyć ze zwiększoną ilością przewodu w trakcie wykonywania instalacji ale ,no właśnie nie mamy problemów w dalszej części wykańczania domu z możliwością przewiercenia i uszkodzenia instalacji.Coraz częściej w nowych budynkach,wykonujemy różnego rodzaju sufity podwieszane,zabudowy karniszy,montujemy gzymsy podsufitowe,gdzie montaż stelaży do ścian czy sufitów wiąże się z koniecznością wiercenia w ścianach by przymocować konstrukcję pod zabudowę sufitów ,czy tez półek.Istnieje wtedy ryzyko uszkodzenia przewodu.Co prawda na etapie wszystkich prac robimy a przynajmniej powinniśmy wykonywać zdjęcia ,które pomagają nam w zlokalizowaniu instalacji ,która jest już zakryta tynkiem,ale jest to uciążliwe.W przypadku nie stosowania puszek rozgałeźnych,wszystkie przewody prowadzone od rozdzielnicy są po podłodze w rurkach czy też peszlu i tylko podejścia pod puszki po ścianie.Po ścianie i suficie prowadzimy też przewód pod gniazda ,przełączniki i oświetlenie.Ale i tak zastosowanie tej metody w znacznym stopniu ogranicza ilość prowadzonych przewodów po ścianach.W tego typu instalacji stosujemy puszki głębokie gdyż w nich wykonywane są połączenia.

9 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby wszystko w porządku i można zrezygnować z puszkę wszelkiego rodzaju. jednak jak dla mnie bardzo ważnym elementem nadal pozostają włązy rewizyjne https://www.alumatex.pl/wlazy-rewizyjne/ które przecież zapewniają szybki dostęp do interesujących nas zaworów i wyłączników.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat takich rozwiązań ja nie znam, ale to może dlatego że nie bardzo znam się na instalacjach elektrycznych. Ja jestem zdania, że na ten moment najważniejsze jest to ile płaci się za energię elektryczną. Dlatego bez wahania zdecydowałem się na przejście do https://poprostuenergia.pl/ i od razu moje rachunki zostały zmniejszone o dość sporą kwotę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety ja się dokładnie na elektryce nie znam, ale również chcę zrobić małą rewolucję u siebie. Na ten moment na poważnie rozważam montaż instalacji fotowoltaicznej. Już miałem okazję przejrzeć realizacje http://inovativ.pl/realizacje/ i jestem zdania, że na pewno w tym roku zdecyduję się na fotowoltaikę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat samą instalację elektryczną w moim domu zakładał mi elektryk, gdyż ja o tych kwestiach nie mam bladego pojęcia. Za to mogę powiedzieć, że jak czytałam na stronie https://www.24kato.pl/reklama/w-jaki-sposob-oszczedzac-prad-w-domu-i-w-firmie to właśnie świetną sprawą jest na pewno oszczędzanie prądu w domu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Informacje jak te są bardzo pożyteczne.

    OdpowiedzUsuń